Lago Agrio ( Nueva Loja ) - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu Lago Agrio ( Nueva Loja ) - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu

Lago Agrio ( Nueva Loja )

23 November 2014 | Ecuador, Lago Agrio

Vandaag weer vroeg op om zeven uur ontbijt. Vervolgens met de taxi naar het busstation voor de bus naar Lago Agrio. Het is zondag dus ruim op tijd op het station. Het is wel een rondje Quito voor je er bent. Hier naar de balie en kregen we het bus nummer 7 en perron 43. Het perron gevonden op een soort extentie van het station. Om even voor negen nog steeds geen bus te zien. Even rond gekeken en de Bano bus 7 ergens anders zien staan. Er heen gelopen en even gevraagd. Ja hoor het is onze bus. Toe we het perron nummer lieten zien zeiden ze die gozer is gek daar aan de balie. Dus de bagage in het ruim en ingestapt. Met een paar minuten vertraging vertrokken aan ons ritje van acht uur. Eerst een uurtje Quito je bent even onderweg voor je de bebouwing uit bent. Met zonnig weer de paden op maar na het passeren van de berg rugrond Quito werd het meer en meer bewolkt met wat regen. Op een gegeven moment was het rond de bus een nevel woud. Om half twee een stop bij een weg restaurantje en daar we nu weten wat de bedoeling is ook wat te eten besteld. De chauffeur in de gaten gehouden en toen die aan de wandel ging liep iedereen ook gelijk mee eten op of niet. Weer op pad en het weer klaarde op minder bewolking en mooie uitzichten. Ook werd de kleding van nieuwe passagiers steeds zomerser. Op de bus terminal aangekomen voelde je ook wel waarom. De temperatuur viel wel mee maar de luchtvochtigheid gaf toch een ander gevoel dan in Quito. Na een kaartje voor de terug reis gehaald te hebben zijn we naar het centrum gelopen. Bij de Av. Quito te zijn aangekomen deze opgelopen naar het hostel. Helaas toen we een eind verder waren bleek dat de Quito ook nog schuin wegliep van de plaats waar we begonnen, dus maar omgekeerd. Bij het hostel aangekomen in gecheckt en daarna even wezen kijken waar we de volgende dag moesten verzamelen. Hierna was het etenstijd dus even wat gegeten en terug naar de hostel. Hier nog even gebruik gemaakt van het zwembad en daarna was het bed tijd.