Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu

Cuyabeno

Door: Joni

24 November 2014 | Ecuador, Cuyabeno

Vandaag niet zo vroeg op ingepakt en gaan ontbijten. Om tien voor negen stonden we op het verzamelpunt. Toen het vertrektijd was werd er nog driftig gebeld. En de bagage achter in de bus geladen. Toen ze er achter kwamen hoeveel mensen er mee moesten, alles er weer uit en op het dak. En maar weer aan het bellen. Vervolgens vertrokken met een aantal vermiste mensen op de lijst. Onderweg naar Cuyabeno. Na een tussenstop bij een ijskraampje aangekomen bij de instapplaats . Hier alles uitgeladen en naar een restaurant / winkel. Hier kregen we de lunch en moesten we wachten op de mensen die vermist waren. Het bleek dat zij met het vliegtuig waren aangekomen maar de bagage in het vliegtuig was van een andere vlucht, dus die hebben een paar uur staan wachten tot de juiste bagage uit Quito was overgevlogen. Toen ze eindelijk waren aangekomen gingen we na een snelle lunch voor hun aan boord van de bootjes die ons naar het ressort zouden brengen. Hier werden eerst zwemvesten en poncho’s uitgedeeld. Onderweg bleek wel waarom. Na een kwartier begon het een beetje te regen en voor we de poncho’s goed en wel aanhadden begon het echt te plenzen. Tropische buitje. Toen het wat minder werd was het wel even hozen om de grootste hoeveelheid water weer kwijt te raken. Hierna kwamen we nog een kudde apen tegen die aan de bomen hingen langs de rivier. Bij de lodge aangekomen bleken de zwemvesten niet nodig te zijn geweest. Hier werden de locaties verdeeld en kregen wij een hutje, dat in twee kamers was verdeeld met een tussen wand die net boven de deur uitkwam. Dus iets als twee onder een kap maar dan met gewoon een gemeenschappelijke open zolder. Na onze spullen binnen gezet te hebben gingen we verzamelen voor een boottochtje over de rivier. We waren al wat laat dus was er een beetje haast om voor donker nog wat te zien. Tijdens de tocht hebben we wat vogels gezien, waarvan sommige alleen in snel vlieg modes. Of ze zaten verscholen tussen het struikgewas. Maar ter vermaak kregen we wel weer een buitje met wat donder en bliksem. Gelukkig zitten we nu in het droge seizoen, stel je eens voor dat het regen seizoen is. Na weer terug gekomen te zijn ons even uitgewrongen en aan het diner. Nog even het programma van morgen gekregen en toen was het sluitingstijd. Want om tien uur gaat het licht uit. Voor de verlichting daarna is het een kwestie van een kaarsje opsteken.