Cuyabano - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu Cuyabano - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu

Cuyabano

Door: Joni

28 November 2014 | Ecuador, Cuyabeno

Vroeg op om zes uur het laatste tocht met de boot. Wolletje was ook wakker en aan de wandel en hij kon en ging het dak op. De boottocht ging deze keer stroom afwaarts. Het was een rustig begin maar toen ging het bos ook ontwaken, op zijn minst de dieren aan het kabaal te horen. Bij het keer punt was een hoop lawaai in het stuik gewas van een clubje apen, ongeveer maatje grote hamster.
Na een tijdje werd er een wel heel nieuwsgierig en zat kiekeboe te spelen in de boom naast de boot. Op de terug weg werden we opgewacht door een zwemmende Tapir en deze was ook binnen een minuut weer verdwenen in het struikgewas. Terug in de lodge de spullen ingepakt en naar het ontbijt. Om negen uur vertrokken met de hele groep en een roeiboot. Deze afgezet bij een tracking punt en vertrokken voor het tochtje naar de brug en bus stop naar Lago Agrio. Hier aangekomen zitten wachten op de bus. Een beetje vaag welke bus we moesten hebben. Uiteindelijk wel gevonden baal in het ruim en naar Agrio. Na een tussenstop bij het vliegveld naar het dorp en de terminal. Hier de baal geparkeerd bij de equipage opslag en naar het centrum gelopen. Bij Mario een bakje gehaald en een soepje. Hierna besloten maar te blijven zitten daar we niets spannends zagen in het dorp. Blijkbaar gaan ze hier pas weer de straat op als de zon onder is. Hier dus ook maar het avondmaal genuttigd en hierna naar de terminal om de bus naar Quito te nemen van tien over tien. Ze kennen hier geen Cama dus een bus met alleen een kantel leuning. Op de Ecudoriaanse maten afgesteld. Dat houdt in dat wij onze benen niet echt kwijt kunnen, plus dat je je bagage op schoot moet houden om niet de kans te lopen dat je inhoud kwijt raakt. Van slapen komt dan toch niet zoveel. Je benen in het gangpad en steeds voorbijgangers. En vervolgens iedereen de bus uit voor identiteit controle door het leger. Blijkbaar is de grens tussen Lago Agrio en Columbia of Peru niet echt duidelijk te controleren. Na deze onderbreking die wel even duurde, daar blijkbaar alle busmaatschappijen op het zelfde tijdstip passeerden.