Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu

Door: Joni

08 December 2014 | Ecuador, Guayaquil

Vandaag een lange reis dag dus vroeg op. Om zeven uur aan het wakker worden en daarna alles uit de tassen en zakken gehaald. Beetje uitgezocht op formaat en geschat gewicht. Vast de rugzak ingepakt zover als mogelijk en op zoek gegaan naar een tas op de artesania. Onderweg nog even een laat ontbijt gehaald. Op de markt nog even rond gekeken en gemeten. Uiteindelijk een tas die het meest aan de maten voldeed aangeschaft. Weer terug naar het hotel en gaan inpakken. Alles in de twee rug zakken en hoes. En natuurlijk de nieuwe tas volgestouwd en een rugzak met glasplaten en andere gewichtige zaken. Hierna alles afgegeven bij de receptie en nog even een paar uur de stad in. Nog geprobeerd wat travaler cheques in te wisselen, maar elke bank vind dat een ander het wel doet maar zij niet. Een koffie tentje opgezocht en een lunch met koffie genoten. Weer richting de Malecon gelopen en ook hier nog wat gedronken. Toen bedacht op cd jacht te gaan naar een nummer dat José in haar hoofd had. Duurt even maar dan vind je ook de DVD/CD straat. Hier in dit land hebben ze de gewoonte gelijksoortige handel bij elkaar te vestigen. Uiteindelijk ook nog het nummer gevonden, wel de hele zaak aan het zoeken gezet maar met resultaat. Terug naar het hotel met nog even een kleine thee / sap stop. Een taxi gezocht om naar het vliegveld te gaan. Voor het laatst alles in een taxi geladen en op naar het vliegveld. Hier alles gelost en naar een niet gebruikte balie gegaan om de tassen te wegen. Beide waren inclusief wielen drieëntwintig kilo en een paar gram. Hadden we toch mooi uitgekiend. Of was het toeval zo gelijk verdeeld . Hierna naar de KLM balie en de spullen afgegeven. De wielen van de balen afgehaald en in een aparte tas afgegeven. Hierna door de paspoort controle en hand bagage check. Na een paar bakken gevuld te hebben vonden ze het wel genoeg en kon de rest gewoon in de tas door de scanner. Blijkbaar leeg genoeg want hij kwam niet terug. Natuurlijk weer schoenen uit en door de draaideur scanner. Hierbij sta je in een glazen cilinder en draait er aan de buiten zijde een scanner om je heen. Alles weer ingepakt en naar de vertrekhal. Hier de restauratie opgezocht voor een bordje soep en een bordje spaghetti pesto en wat te drinken. Nog even een mailtje verstuurt en wel gehoord dat er iets werd omgeroepen over gate zeven, onze gate. Na het eten richting gate gelopen en bleek dat ze de boardings passen wilde controleren. En ja hoor we hadden het goede lot en mocht Nick weer terug naar de narcotica controle. Dus de hele terminal afgelopen, om de een of andere reden hebben ze de doorgang aan het eind gemaakt. Hier de trap af en ja hoor dar stond onze tas met wieltjes er in. Of ik hem even wilde uitpakken. Nu was ik er toch dus maar even gedaan. Nadat ze uitgelachen waren over wat er in de tas zat, maar even op de buizen geklopt en kon ik weer inpakken. Blijkbaar snapt de scanner het niet als er alleen maar ijzer inzit en verder niets te zien is. Nu maar hopen dat de tas wel geladen is, anders word het weer sjouwen op Schiphol. Om acht uur begon het boarden en met een kwartier vertraging van de gate vertrokken. Wel een beetje luxe ruimte, de derde stoel is vrij gebleven dus wat meer bewegingsruimte. Verwachte vliegtijd is een iets eerder aankomst in Amsterdam.