Baños de Agua Santa - Reisverslag uit Baños, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu Baños de Agua Santa - Reisverslag uit Baños, Ecuador van NICKENJOSE2 - WaarBenJij.nu

Baños de Agua Santa

Door: Joni

30 November 2014 | Ecuador, Baños

Vandaag een rustige reisdag van Quito naar Baños de Agua Santa Beetje uitgeslapen ontbeten en gaan pakken. Uit eindelijk even voor half twaalf op het busstation. De bus van half twaalf gingen we niet halen dus maar die van twaalf uur. Om tien over vertrokken. De eerste anderhalf uur reden we over bekende wegen. Namelijk de routes langs de vulkanen. Hierna een nieuw stukjenaar Ambarto. Met een zelfde uitzicht. Hier even staan wachten op de bus interchange. Staan de bussen gewoon op een rijtje in de hoofdstraat en allerlei verkopers in de bus voor eten, drinken of een filmpje als je die wilt. Hiernadoor naar Baños de Agua Santa. In het gebruik word deze plaats Baños genoemd. Dit voor de duidelijkheid daar er veel meer Bañossen zijn. Een mooie route door een kloof waarin ook Baños ligt. Bij het station uit de bus, dus met alle spullen midden op de weg geparkeerd. Gelukkig is het er niet druk met verkeer. Alles naar de kant gesleept en José op zoek naar een taxi. Zijn wat dun gezaaid daar. Eentje gevonden en naar het hostel. Hier een mooie kamer met vanaf het balkon uitzicht op de waterval. Hierna het dorp ingelopen om te zien wat we voor morgen konden vinden. Bij een shop gaan kijken en besloten de volgende dag een fiets tochtje te maken langs de waterval route. De toerist uitgehangen en de kerk bekeken. Voor de kaarsjes hadden ze in de zijgang naast de kerk een bak geplaatst met een afzuigkap om de kaarsjes e branden. Het lijkt er zo wie zo wel op dat het branden van de kaarsjes in de kerk een aflopende zaak gaat worden daar we steeds minder kerken tegen komen met de mogelijkheid om er een te branden of het moet een electrieke zijn. Het dorp werd al in kerst sfeer gebracht met een grote kerstboom op het kerk plein en de troon van Santa er onder. Vier grote engelen naast de kerk met bazuin. Op het centrale plein een kerststal met palm bomen. Allemaal voorzien van verlichting, dus zijn we na het eten even terug gelopen om het verlichte geheel te bekijken. Hierna weer terug naar het hostel.